Kerületi angol tanulmányi verseny

Angol nyelvoktatás

2008 óta tanítjuk emelt szinten az angolt iskolánkban. Diákjaink közül sokan két tanítási nyelvű vagy nyelvi előkészítős gimnáziumokban, szakgimnáziumokban tanulnak tovább.

A 2018/2019-es tanévtől mindkét első osztályban névsor szerinti csoportbontásban tanulnak a gyerekek heti egy alkalommal, a második évfolyamosoknak heti 2 órájuk van. Harmadik osztály végén szintfelmérő alapján alakítjuk ki a további csoportokat.

Jelenleg alsó tagozaton a 3.a  osztályban heti két angolórát tartunk, csoportbontásban. A 3.b osztályos gyerekek szakkör formájában ismerkednek a nyelvvel, heti egy órában. A 4.a osztályban heti 5, a 4.b-ben heti 3 illetve 5 angolóra van csoportbontásban. Felső tagozaton az emelt szinten tanuló gyerekeknek minden nap van angolórájuk, a normál tantterv szerint haladóknak heti 3.

Legfontosabb célunk a gyerekek idegen nyelvi kommunikatív kompetenciájának megalapozása és fejlesztése. Nagyon fontosnak tartjuk a motiváció - az angol nyelv iránti érdeklődés- kialakítását az első évfolyamokon. Sok nyelvi játékkal, angol nyelvű dalokkal és mondókákkal alapozzuk meg a nyelvoktatást, alkalmazzuk a differenciálás és a kooperatív technikákban rejlő lehetőségeket. Felső tagozatos diákjaink az Oxford kiadó Project tankönyvcsalád legújabb kiadását használják. Interaktív tananyag, video mellékletek is segítik a munkánkat. Az angol-informatika teremben online feladatokat oldanak meg a gyerekek, és a tankönyvhöz tartozó cd-romon is dolgoznak.

Hetedik és nyolcadik évfolyamos tanulóink részére felvételi előkészítőt tartunk.

Hatodik osztálytól az 5 órában tanuló diákok angol nyelvű kötelező olvasmányt kapnak.

Programjaink

Halloween's party

Karácsonyi műsor

Valentin napi projekthét

kerületi angol játékos verseny (3. és 4. évfolyam)

kerületi nyelvi verseny (5.-7. évfolyam)

játékos foglalkozás és bemutató óra leendő elsősöknek

saját rendezésű mesefeldolgozó verseny (alsó tagozat)

szintfelmérők (3.b osztály)

próba nyelvvizsgák (7.évfolyam emelt szint)

kompetenciamérés (6. és 8. évfolyam)

eTwinning projekt

Jakab Márta

angol nyelvi munkaközösség-vezető

Halloween’s party

Az őszi szünet előtti utolsó tanítási nap délutánján tartottuk iskolánkban a bulit,4.-8. évfolyamos diákjaink részére.  A gyerekek és a tanárok is jelmezben, az alkalomhoz illő sminkben érkeztek.

Az aulában játékos angol nyelvi feladatok, ügyességi játékok várták a diákokat, a disco az ebédlőben kapott helyet.

A „szörnyen” jó hangulatú party-ra nagy örömünkre számos volt diákunk is visszalátogatott.

A programot az angol munkaközösség és a Diákönkormányzat közösen szervezte.

Angliai út

2019.07.07. - 2019.07.13.

Vasárnap reggel 4.40-kor találkoztunk a Pólus Center parkolójában. Egy másik iskolával mentünk közösen, akik Ebesről érkeztek. Mikor már mindenki ott volt, pontban 5.00 órakor elindult a buszunk Nagy-Britanniába. Az izgalmas és kalandokkal teli utunk megkezdődött!

Egész nap utaztunk. Estefelé megérkeztünk Aachenbe, a tranzitszállásunkhoz. Kora reggel elindultunk egy gyönyörű városba, Brugge-be. Ezután gyorsan visszaszálltunk a buszra és a híres Csalagút felé vettük utunkat. Ugyan nem láttunk semmit és bedugult a fülünk, de azért izgalmas volt. J Végre átértünk Nagy-Britanniába.

Most Dover különleges fehér sziklái következtek. Tényleg különlegesek! Mielőtt még elfoglaltuk volna szálláshelyeinket, bementünk az Asdába. Náluk ez olyan, mint nálunk a Spar vagy a Tesco. Megvettük a vacsoránkat, a másnapi reggelinket és ebédünket. Ezután végre megérkeztünk az Allhallows Holiday Parkba és elfoglalhattuk a „házunkat”. Másnap reggel a Szent Pál-székesegyháznál kezdtünk. Több mint 400 lépcsőfokot sétáltunk fölfelé mire fölértünk a tetejére.

A Millennium-hídon is átsétáltunk. A British múzeumban először az egyiptomi részt néztük meg. Végül az Oxford Streeten zártuk a napot egy gyümölcs smoothie kíséretében. Szerda reggel a Big Bennél kezdtünk.

A gond csak az volt, hogy  felújítás alatt volt és teljesen fel volt állványozva. A következő megálló a St James’s park volt.

Itt megnéztük az őrségváltást és a Buckingham palotát is. Még mókust is etettünk! Később az M&M’s Worldbe is benéztünk, de csak miután megnéztük a Kínai negyedet. Természetesen a Trafalgar téren található galériát sem hagytuk ki, ahol fényképezkedtünk Turner híres festményével, amellyel a hetedikes angol tankönyvben találkozhatunk.

Végül hosszas sorban állás után a London Eye-ra is felültünk. Csütörtökön a Természettudományi múzeumba mentünk először. Sok különleges és érdekes dolgot tudtunk meg különböző természeti katasztrófákról és állatokról. Ezután megpihentünk a Hyde Parkban.

És persze ki nem hagyhattuk a híres, nevezetes Madame Tussauds múzeumot sem. Később még páran benéztünk gyorsan a Baker Streeti Beatles Store-ba is.

Utána még átmentünk a Tower Bridge-en, de sajnos azt nem láttuk ahogy felnyílik.

Másnap elköszöntünk Londontól és Canterbury felé vettük az irányt. Nagyon finom a fish/cod and chips!!

„Pár” órával később megérkeztünk rég látott barátunkhoz, a tranzitszálláshoz.

Másnap reggel 4:15-kor elindultunk végérvényesen hazafelé.