Beszámoló a Fenntarthatósági Témahétről
A 
természettudományi munkaközösség 
féléves beszámolója 2023/2024.
 
	„A természet hatalmas, az 
	ember parányi. 
	Ezért aztán az ember léte attól függ, milyen kapcsolatot tud teremteni a 
	természettel, 
	mennyire érti meg, és hogyan használja fel erőit saját hasznára.”
	Szent-Györgyi Albert 
	fent olvasott sorai és ránk hagyott útmutatása alapján iskolánk 
	igyekszik nagy figyelmet fordítani a környezettudatos nevelésre, 
	
	ÖKO-szemlélet kialakítására, fenntarthatóságra nevelésre. 
A 
	Kossuth-díjas magyar orvos szavai átitatják intézményünk környezeti 
	nevelését, 
	s egész éves programsorozatunk 
	is e gondolat fontossága köré épül.
Hogyan valósul meg a környezettudatos nevelés a hétköznapokban?
- „tantárgyköziséggel”:
	·        
	az új NAT 2020 
	alapján az első két évfolyamon történő környezetismeret tanítás ugyan 
	megszűnt, 
	de a magyarórákon olvasható ismeretterjesztő, gyermek- és természetközeli 
	témakörök továbbra is 
	megalapozzák a későbbi osztályok környezeti nevelését, 
	·        
	vizuális 
	nevelés, technika és tervezés, énekórákon is gyakran megjelennek a 
	természettel 
	kapcsolatos témakörök,
- szelektív hulladékgyűjtéssel: a folyosókon, tantermekben is szelektíven gyűjtjük a hulladékot,
	-         
	
	takarékosság elvének tanításával: 
	osztályokban „csepp-felelősök, fényőrök”, akik 
	a csöpögő csap elkerülésére és a lámpák lekapcsolására figyelnek,
	-         
	
	példamutatással: 
	pedagógusaink természet- és állatszerető emberek, ezeket az értékeket is 
	igyekszünk 
	a hétköznapokban is közvetíteni. 
Hogyan valósul meg a környezettudatos nevelés időszakos programjaink során?
- Állandó ÖKO-programjainkkal:
· Közlekedési Kígyó játék,
· Állatvédelmi témahét,
· kisállatkiállítás,
· Roller- és bringa show,
· környezetvédelmi vetélkedőkön, tanulmányi versenyeken való részvétel,
· madáretetők téli gondozása,
· leendő elsős program: ÖKO-sodj! játékos foglalkozás,
	·        
	megemlékezés 
	jelentős természetvédelmi világnapokról (Madarak és fák napja, Föld napja, 
	stb), 
	ezek alkalmából játékos és kézműves foglalkozások, fejtörők, 
	keresztrejtvények, 
	játékok az iskolarádión keresztül,
· állatbemutatók,
· Fenntarthatósági Témahét,
	·        
	tanulmányi 
	séták, kirándulások, túrák 
	(látogatás hulladékgazdálkodási központba, 
	állatkerti séta, közlekedési séták, stb.),
· Határtalanul! program,
· őszi-tavaszi papírgyűjtés,
· Iskolakert program.
- Időszakos ÖKO-programjainkkal
· környezetvédelmi pályázatok,
· hulladékgyűjtés az iskola környezetében.
Elveink alapján jó minden nap tenni valamit környezetünkért, Földünkért, gyermekeink jövőjéért. J
Természettudományi munkaközösség,
Sáfrány Tünde Veronika
